پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261763
ثبت سفارش کتاب‌هاي درسي ميان پايه آغاز شد/مهلت ثبت نام تا ۲۶ خرداد
تاریخ انتشار : 1402/02/09 21:33:08
نمایش : 467
ثبت سفارش کتاب‌هاي درسي دانش آموزان ميان پايه از امروز، نهم ارديبهشت ماه آغاز شده است و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دانش‌آموزان ميان پايه (در پايه هاي تحصيلي آمادگي۲ (استثنايي)، اول۲ (استثنايي)، اول۳ (استثنايي)، اول تکميلي (استثنائي)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، يازدهم و دوازدهم) مي توانند از امروز نسبت به ثبت سفارش کتب درسي از طريق سامانه https://irtextbook.ir اقدام کنند.

مهلت ثبت نام کتب درسي ميان پايه‌ها تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد. همچنين ثبت نام پايه‌هاي ورودي (آمادگي۱ (استثنايي)، اول۱ (استثنايي)، اول مقدماتي(استثنايي)، پايه اول ابتدايي، هفتم و دهم) از ۵ تيرماه آغاز و تا ۱۰ شهريورماه ادامه خواهد داشت.

متقاضيان مي‌توانند از طريق يکي از دو شيوه فردي يا گروهي نسبت به سفارش کتاب‌هاي درسي اقدام و به نکات زير توجه کنند:

- ثبت سفارش و توزيع کتاب درسي دانش‌آموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه سيدا انجام مي‌شود، مدارس مي‌بايست آخرين وضعيت اطلاعات شناسنامه‌اي و تحصيلي دانش‌آموزان را در سامانه سيدا به‌روزرساني و در اولين فرصت، دانش‌­آموزان را براي سال تحصيلي ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت‌­نام کنند.

- دانش‌­آموزان و اولياي آنان در صورت تمايل مي‌­توانند از طريق سامانه مذکور براي ثبت سفارش انفرادي اقدام کنند. نام کاربري براي ورود به سامانه، کد ملي دانش‌آموز و رمز عبور آنها شش رقم سمت راست شماره سريال شناسنامه دانش‌­آموز است.

- مديران مدارس موظفند از طريق سامانه مربوطه پس از ثبت نام بسته اصلي دانش‌آموز،  نسبت به ثبت سفارش گروهي دانش‌­آموزان جهت کتاب‌هاي درسي انتخابي، هديه‌هاي آسمان(ويژه اقليت‌هاي ديني)، ضميمه پيام‌هاي آسمان (ويژه اهل سنت) و استعداد درخشان اقدام کنند.

- بهاي کتاب­‌هاي درسي براي ثبت سفارش گروهي، صرفاً بر اساس قيمت‌­هاي پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دريافت هرگونه وجه اضافي ممنوع است و پيگرد قانوني دارد.

- کتاب‌­هاي درسي دانش‌­آموزان تمامي دوره­‌هاي تحصيلي، از طريق مدرسه محل تحصيل آنان که در سفارش دانش­‌آموز قيد شده توزيع مي‌­شود. در صورت تغيير مدرسه محل تحصيل دانش­‌آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طريق سامانه به شرح ذيل وجود دارد:

- در صورت جابه‌جايي دانش‌­آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه‌هاي مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحويل کتاب دانش‌­آموز به‌طور خودکار در سامانه اصلاح و کتاب‌هاي درسي دانش‌­آموز در مدرسه جديد تحويل داده مي­‌شود.

- در صورت جابه‌جايي دانش‌­آموز به مدارس استان ديگر و ثبت اطلاعات در مدرسه‌­هاي مبداء و مقصد، مدرسه مقصد و يا دانش­‌آموز ملزم به اصلاح سفارش است، کتاب­‌هاي درسي دانش‌­آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جديد تحويل مي‌­شود.

-  در صورت تغيير پايه يا رشته تحصيلي دانش‌آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و يا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحويل کتاب‌هاي درسي دانش‌آموز متناسب با پايه و رشته تحصيلي جديد دانش‌آموز به مدرسه فراهم شود.

- در صورت تغيير مدرسه محل تحصيل يا پايه يا رشته تحصيلي دانش­‌آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، به شرح ذيل اقدام شود:

- مدرسه (مبداء) ملزم به ثبت حواله مرجوعي به منطقه و تحويل کتاب به منطقه است.

- منطقه ملزم به بررسي و تاييد حواله مرجوعي از مدرسه است.

- پس از تاييد منطقه، مدرسه محل تحصيل (مقصد) و يا دانش‌­آموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحويل کتاب­‌هاي درسي دانش­‌آموز متناسب با پايه يا رشته تحصيلي يا مدرسه جديد دانش‌­آموز، به مدرسه فراهم شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html